Odzież dla puszystych? Internet ma dla Ciebie rozwiązanie

Ręcznie robione personalizowane słodycze? Buty, które sam zaprojektujesz? To tylko kilka przykładów, które potwierdzają tezę o dywersyfikacji biznesów i ich specjalizacji. Obecnie, nie dość, że nie musimy ruszać się z domu, to dodatkowo z internecie, przysłowiowo, „znajdziemy wszystko”.

Z czego może to wynikać? Jest kilka powodów dla zaistnienia takiej sytuacji. Należy oczywiście zacząć od kosztów, bo często to właśnie ten czynnik decyduje o założeniu własnego biznesu w przestrzeni internetowej. A jak one wyglądają? W najlepszej sytuacji dogadujemy się z dystrybutorem albo producentem, który dostarcza nam towar. Dalej pozostaje tylko wykupienie domeny i hostingu i… można sprzedawać. Żadnych magazynów, żadnych powierzchni biurowych, żadnych punktów sprzedaży. Nie trzeba wspominać, jak bardzo obniża to koszty działalności. Przedsiębiorca z karko.pl postanowił pójść tą drogą – sprawdźcie, jak sobie radzi.

Koszty? Minimalizujemy

To tylko jeden z modelów działalności. Jest ich wiele, ale ten wydaje się być najpopularniejszy i najprostszy. Właśnie w ten sposób działa wiele polskich przedsiębiorców, szczególnie sklepów internetowych.

Ze względu na minimalizację kosztów, działalność może skupić się na zupełnie innych obszarach działania – relatywnie niewielka sprzedaż może pokryć koszty utrzymania biznesu. Jednym z takich obszarów jest specjalizacja.

Odzież dla puszystych – specjalizacja w dobie internetowej

Jako przykład może posłużyć wspomniana w tytule odzież dla puszystych. Każdy z nas odwiedza sklepy stacjonarne z ubraniami. Co tam znajdziemy? Wszystko. No właśnie. Sklepy te muszą oferować jak najszerszy asortyment, aby zadowolić jak najszerszą grupę klientów. Z tego też względu, pozostaje mniej czasu oraz środków na inne działania. Biznesu, które opierają swoją działalność na specjalizacji mogą znacznie sprawniej przekonywać klientów co do słuszności dokonania zakupu właśnie u nich. Bardziej zaufamy hydraulikowi, niż złotej rączce, która do przewodów podchodzi bez sprawdzania instalacji, a panele układa, jak mu się wydaje, prawda?

Oczywiście trudniej jest dotrzeć do węższego grona klientów, ale jak już ich znajdziemy, wszystko wydaje się prostsze. Szczególnie, jeśli jesteśmy sprzedawcą czegoś wyjątkowego na rynku (i nie musi to być faktycznie wyjątkowe – historia marketingu zna wiele takich przypadków).

Post Author: Jolanta