MŚP wkraczają do internet

Jeszcze pod koniec 2013 roku Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową alarmował, że ponad połowa polskich małych i średnich przedsiębiorstw nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału, ponieważ korzysta z internetu wyłącznie w podstawowym, okrojonym zakresie. Jak zmieniło się podejście przedstawicieli sektora MŚP do sieci internetowej na przestrzeni 3 ostatnich lat?

Jak MŚP korzystają z internetu – dane statystyczne

W 2013 roku zaledwie 31 proc. firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw posiadało własną stronę internetową, a tylko 6 proc. sklep internetowy w zagranicznej wersji językowej. Niemniej w ciągu kilku ostatnich lat zmieniło się to w sposób diametralny. Polskie firmy wyraźnie nadrabiają zaległości, choć nasz kraj nadal plasuje się w top 5, jeśli chodzi o najmniej rozwinięte pod względem internetowym państwa Unii Europejskiej.

Według badania Millwart Brown z 2015 roku, DELab UW 2015, wzrosła w ciągu kilku ostatnich lat liczba firm posiadających własną stronę internetową, ale tylko niespełna co piąta firma korzysta z internetu, jako jednego z ważnych kanałów sprzedaży.

MŚP mają świadomość, że internet może realnie pomóc w rozwijaniu ich działalności. W ten sposób wypowiada się już 80 proc. ankietowanych firm w badaniu „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji”. Według nich internet jest ważny, a nawet niezbędny do prowadzenia biznesu.

 

Post Author: Jolanta